Her er de 100 mest populære sange

Publiceret 31-01-2018

I forbindelse med lanceringen af Højskolesangbogens som app har Folkehøjskolernes Forening opgjort de 100 mest populære sange, som også er blevet indspillet i akkompagnementsudgaver. Se, hvilke sange, der er med.

De sange vi synger mest

Folkehøjskolernes Forening har fundet de 100 mest populære sange fra Højskolesangbogen – på baggrund af en vurdering af, hvad der bliver sunget mest på højskoler og i andre folkelige kredse. Sangene er nu blevet indspillet til akkompagnementsbrug og kan findes i Højskolesangbogens nye App, der desuden indeholder hele Højskolesangbogen.

Se hele listen med alle de 100 sange.

Indspillet så man kan synge hele sangen

De fem pianister, der har indspillet de 100 sange er Rasmus Skov Borring, Erik Sommer, Dan Søndergaard, Stig Kaufmanas og Jesper Moesbøll – der sammen med generalsekretær for Folkehøjskolernes Forening, Niels Glahn, også har været med til at udvælge de 100 mest populære sange på baggrund af en grundig, men ganske uvidenskabeligt research, blandt højskoler, friskoler og hvor man ellers synger højskolesange.

Listen over de 100 sange er ikke prioriteret, men ifølge tal fra den nye App kan de 5 mest populære sange pt. identificeres som:

Nr. 453 Du kom med alt det, der var dig
Nr. 262 Hvad var det dog, der skete
Nr. 14 Se, nu stiger solen af havets skød
Nr. 145 Kære linedanser
Nr. 162 Den danske sang er en ung blond pige

De mest populære sange i app genereres på baggrund af hvad appens bruger har åbnet, så fremover vil listen udvikle sig med brugen af appen.

Indspilningen af de 100 sange er del af projektet Syng, spis og snak, der er blevet til i samarbejde med Nordea-fonden.