Højskolesangbogen er nu solgt i 120.000 eksemplarer

Publiceret 12-01-2021

Rekord højt salg af Højskolesangbogen som siden 12. november 2020 er solgt i 120.000 eksemplarer. Det er over al forventning siger Forlaget Højskolerne, som udgiver bogen.

120.000 bøger er revet ned fra hylderne

Højskolesangbogen hører til blandt de mest solgte bøger i Danmark, og alt tyder på at interessen for bogen og dansk fællessangskultur fortsætter. 120.000 bøger er nu i hænderne på folket, og selvom Corona-situationens retningslinjer udfordrer fællessangen, er salget måske netop med til at vise, at det er lige nu, at vi har behov for det, som sangene kan:

Sange kan røre ved det helt nære og skabe stor glæde og stærke tilhørsforhold, men sange kan også trykke på det svære og sætte ord på det, der ikke altid kan siges. Det viser noget om den kraft og vedkommenhed, der kan opstå i mødet med fællessangen, der er tilgængelig for alle, der har lyst.

Rasmus Skov Borring, redaktør Forlaget Højskolerne

Det nyt år bringer også et nyt oplag

På baggrund af det store salg er der allerede sat gang i et nyt oplag af Højskolesangbogens 19. udgave, og endnu flere bøger er derfor på lager fra uge 7. Nåede du ikke at få Højskolesangbogen i første omgang så fortvivl derfor ikke - der flere er på vej.
Bogen kan købes i forsalg allerede nu.

Besøg webshoppen

Har du i mellemtiden lyst til at lære Højskolesangbogens 601 sange at kende så tag et kig på Sanghåndbogen Online, hvor du kan læse sangteksterne, lytte til melodierne og blive klogere på, hvordan sangene blev til.

Besøg Sanghåndbogen Online

Lær bogens nye sange at kende

I den nye udgave af Højskolesangbogen er der 151 nye sange med, og i udvælgelsen har der blandt andet været fokus på større kvindelig repræsentation. Læs Højskolebladets interview med 3 af de kvinder, der har sange med i den nye bog:

Læs: Tag med Margrethe Vestager til eksamen i hendes egen nye højskolesang

Læs: Marianne Søgaard: "Det er en livsdrøm, der er gået i opfyldelse"

Læs: Anne Linnet har fået fire sange med i Højskolesangbogen: “Hvad med ‘Tusind stykker’ – den er der ikke?”