Sangbogen som app

Højskolesangbogen er tilgængelig som app. Download app’en med højskolesange fra den trykte højskolesangbog. Sanghåndbogens tekster følger automatisk med, og der findes akkompagnement til 200 nye og gamle sange.

Højskolesangbogen som app

Højskolesangbogens 19. udgave findes som app. Den indeholder 601 sange - med tekst, melodier, noder og artikler om sangene. Selve app'en er gratis, og med den følger 10 gratis sange. Selve sangbogen skal købes i app'en.

Nye funktioner i app'en:

• Noder tilpasser sig automatisk skærmen
  • Zoom ind og ud på noder
  • Bestem selv hvilke sangbøger, som skal vises i app'en
  • Opret flere favoritlister
  • Lav personlige noter til sangene
  • Juster app’ens udseende og tekststørrelse
  • Ikon for om en sang har fuldt akkompagnement
  • Forbedret brugervenlighed og præsentation

Vi har lagt sangene fra den trykte udgave af Højskolesangbogen ind i en app. App'en indeholder tekst, node, melodi og baggrundsartikel om sangen. Du kan hente en gratis prøveversion af app'en. I den får du ti gratis sange. Hele Højskolesangbogen kan købes i appen.

Hent i App Store

Hent i Google Play

undefined

Bliver app’en automatisk opdateret med 19. udgave, når jeg allerede har købt 18. udgave af Højskolesangbogen som app?

Nej. Der er tale om en ny sangbog, og der er omkostninger forbundet med indhentning af rettigheder og produktionen af en ny app. Derfor skal du også betale for en ny udgave af bogen, selvom mange sange vil gå igen. Den nye udgave koster 179 kr. i app’en.

De bøger, du allerede har betalt for i app’en, vil stadig være tilgængelige.

Hvad sker der med 18. udgave i app’en?

Har du købt 18. udgave som app, vil du stadig have adgang til 18. udgave i app’en, men den er ligesom den fysiske bog udgået og kan ikke længere købes.

Generelt om Højskolesangbogen som app

Har du en iPhone, iPad eller Android-telefon, kan du købe Højskolesangbogen som app. Du henter den i App Store eller i Google Play (søg på Højskolesangbogen).

Vejledning

Se Se vejledning til, hvordan du henter køb ned på flere produkter.

Hvad kan man i app'en?

Den digitale version af Højskolesangbogen indeholder sangtekster, noder, melodi og artikler om alle sange. Du kan lave dine egne favoritlister og noter og se top 100 over populære fællessange. Nogle af sangene har også indspilninger af akkompagnement, som du kan bruge til fællessang, hvis du ikke har en pianist i nærheden.

Funktionalitet:

• Søg i sangene eller slå op i registre på forfattere, komponister og temaer
  • Se sangtekster
  • Få baggrundsviden om sangene
  • Læs om kunstnerne
  • Se noderne
  • Vis/skjul sangbøger og sanghæfter
  • Lyt til melodierne
  • Opret lister over dine favoritter (fx en liste over favoritter, som du har skrevet noter til)
  • Download sange til offline brug
  • Lav personlige noter til sangene
  • Juster app’ens udseende og tekststørrelse
  • Ikon for om en sang har fuldt akkompagnement
  • Forbedret brugervenlighed og præsentation

Offentlig visning af indhold på storskærm m.v.

Appens indhold er ophavsretligt beskyttet. Det er dog tilladt at streame indholdet direkte til en storskærm (fx via AirPlay eller ChromeCast).

I det øjeblik der er tale om kopiering, hvad enten den er fysisk eller digital, må dette kun forekomme, hvis din skole eller institution har indgået aftale med Copydan Tekst & Node. Anvendelsen af tekster og noder sker i overensstemmelse med de rammer, som følger af aftalen.

Hjælp os med at rette fejlene

Vi har arbejdet hårdt for at få alt korrekt, men vi er jo kun mennesker, så der kan være smuttere, som vi meget gerne vil rette op på.

Fortæl os om fejl